ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΓΡΑΦΙΑ

7ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΕΕ619
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση ώστε:

1. να διαμορφώνουν με ευστοχία τον τίτλο μιας επιστημονικής εργασίας
2. να διακρίνουν τα είδη μιας επιστημονικής εργασίας και τα δομικά της συστατικά
3. να προσδιορίζουν τις πυρηνικές και περιφερειακές έννοιες περιεχομένου της εργασίας, καθώς και τις συνδέσεις μεταξύ τους
4. να συνθέτουν το θεωρητικό και το ερευνητικό μέρος της εργασίας
5. να χρησιμοποιούν πίνακες, διαγράμματα κ.λπ. για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους
6. να διατυπώνουν τη σκέψη τους με σαφήνεια, ακριβολογία και συνοχή, χρησιμοποιώντας ακαδημαϊκό ύφος
7. να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά ζητήματα γλώσσας, ορολογίας και μετάφρασης όρων
8. να καταγράφουν τις βιβλιογραφικές αναφορές σύμφωνα με το σύστημα της APA
9. να αποφεύγουν κάθε είδους λογοκλοπή
10. να αντιμετωπίζουν τη γραφή της εργασίας τους ως πράξη κριτικού γραμματισμού

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Άσκηση κριτικής και αυτοαξιολόγηση
7. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

Στα πλαίσια του μαθήματος θα αναπτυχθούν οι παρακάτω ενότητες:

● Επιστημολογικές παραδοχές της επιστημονικής γραφής
● Προϋποθέσεις εγκυρότητας και σκοπιμότητα της επιστημονικής εργασίας
● Δεσμεύσεις και υποχρεώσεις του συγγραφέα, κανόνες διαχείρισης του θέματος
● Κανόνες που αναφέρονται στη δομή, το περιεχόμενο και τη μορφή του επιστημονικού λόγου
● Μεθοδολογικά και επιστημολογικά προβλήματα στη συγγραφή της εργασίας
● Διάγραμμα της εργασίας
● Βιβλιογραφική αναζήτηση, οργάνωση περιεχομένων και εμβάθυνση στο θέμα της εργασίας
● Ζητήματα ορολογίας, τεκμηρίωσης και νοηματικής συνοχής
● Ζητήματα γλωσσικής διατύπωσης, σύνταξης και εκφραστικής ευρυθμίας
● Διαμόρφωση του τίτλου της εργασίας. Καταγραφή έντυπων και ηλεκτρονικών πηγών
● Χρήση πινάκων, διαγραμμάτων και εικόνων
● Διαστάσεις κριτικού γραμματισμού στη συγγραφή της εργασίας
● Οφέλη του συγγραφέα
● Λογοκλοπή
● Χρήση παραθεμάτων και κανόνες παράφρασης

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:
● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες

Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 30
Συγγραφή Εργασίας 15
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 6
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 30
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή
κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων) ή με γραπτή εργασία.


Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μία επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών (2η έκδοση). Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Μπουρλιάσκος, Β. Γ. Ι. (2010). Πώς γίνεται μία επιστημονική εργασία. Πρακτικός οδηγός. Αθήνα: Διόνικος.

Επιστημονικά άρθρα τα οποία αναρτώνται στην πλατφόρμα του μαθήματος.

© 2020 psy.uowm.gr