Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
1. Να κατανοήσουν τη συμπτωματολογία των ψυχικών διαταραχών της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
2. Να αντιληφθούν τη διαφοροδιάγνωση της κάθε ψυχικής διαταραχής της παιδικής και εφηβικής ηλικίας
3. Να γνωρίσουν τη συνοσηρότητα κάθε ψυχικής διαταραχής της παιδικής και εφηβικής ηλικίας
4. Να εμβαθύνουν στην αιτιολογία κάθε ψυχικής διαταραχής της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
5. Να κατανοούν διάφορους τρόπους θεραπευτικών παρεμβάσεων
Γενικές Ικανότητες
Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:
1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη εργασία
3. Ομαδική εργασία
4. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
5. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
6. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο μαθήματος
1. Θεωρητικές Προσεγγίσεις Ψυχοπαθολογικής Ανάπτυξης
2. Διάγνωση, Αξιολόγηση και Θεραπευτική Παρέμβαση
3. Αγχώδεις Διαταραχές
4. Διαταραχές Διάθεσης
5. Διαταραχή Διαγωγής
6. Εναντιωτική Προκλητική Διαταραχή
7. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)
8. Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
9. Παιδική Σχιζοφρένια
10. Διαταραχή Ταυτότητας Φύλου
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:
● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Εργαστήρια |
13 |
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία |
20 |
Συγγραφή Εργασίας |
24 |
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας |
4 |
Προετοιμασία για τις εξετάσεις |
33 |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
133 |
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται*:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών/ εργαστηριακών ασκήσεων, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε
εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και εκτεταμένης απάντησης).
*Η συστηματική συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις και την τελική αξιολόγηση του/ της φοιτητή/-τριας.
Τελική Βαθμολογία:
Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμάται:
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις γραπτές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις εργαστηριακές ασκήσεις (30% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.
Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου
προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Cooper, M., Hooper, C., & Thompson, M. (2012). Ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων. Θεωρία και πράξη (επιμ. Γ. Παπαδάτος, μετ. Σ. Χάσκου). Αθήνα: Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου.
Wenar, Ch., & Kerig, P. (2008). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία. (Επιμ. Δ. Μαρκουλής & Ε. Γεωργάκα). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
Wilmshurst, L. (2021). Αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία (Επιμ. Η.Γ. Μπεζεβέγκης & Χ. Παπαηλιού). Αθήνα: Gutenberg.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Journal of Child and Adolescent Behavior
International Journal of School and Cognitive Psychology
Journal of Forensic Psychology
Journal of Forensic Psychology
Journal Development and Psychopathology
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment Psychopathology
Journal of Child Psychology and Psychiatry