ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

5ο εξάμηνο

Διδάσκουσα - ων Φλωρά Αικατερίνη
Κωδικός Μαθήματος Ψ-Υ017
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 5
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 5
Τύπος μαθήματος ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να κατανοήσουν την ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία
2. Να εξοικειωθούν με τις μεθόδους παροχής ψυχολογικών συμβουλών
3. Να εισαχθούν στο πεδίο εξάσκησης του επαγγέλματος όπως την ιδιωτική άσκηση του επαγγέλματος
4. Να εξοικειωθούν με το πεδίο εξάσκησης του επαγγέλματος όπως στα ψυχιατρικά νοσοκομεία
5. Να διακρίνουν τις βασικές έννοιες στη συμπεριφοριστική ιατρική
6. Να αναγνωρίζουν τις βασικές έννοιες στην παιδιατρική ψυχολογία
7. Να διακρίνουν τις βασικές έννοιες στη δικαστική ψυχολογία
8. Να εδραιώσουν τις γνώσεις τους για τις διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
7. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

• Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεία
• Ψυχολογικές συμβουλές
• Ιδιωτική άσκηση του επαγγέλματος
• Ψυχιατρικά νοσοκομεία
• Συμπεριφοριστική ιατρική
• Παιδιατρική ψυχολογία
• Δικαστική ψυχολογία

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστήρια 13
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 20
Συγγραφή Εργασίας 20
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 5
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 43
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 140
Αξιολόγηση φοιτητών
εργαστηριακές ασκήσεις (30% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής
εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την
● διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Bennett, P. (2010). Κλινική Ψυχολογία και Ψυχοπαθολογία. (Επιμ. Αναστασία Καλαντζή Αζίζι). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Heiden L. & Hersen, M. (2011). Εισαγωγή στην Κλινική Ψυχολογία των (Επιστημονική επιμέλεια Α. Καλαντζή Αζίζι – Φ. Αναγνωστόπουλος). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Ποταμιάνος, Γ. & Αναγνωστόπουλος, Φ. (επιμ). (2011). Κλινική Ψυχολογία στην Πράξη. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Παπαζήση.

Επιστημονικά άρθρα τα οποία αναρτώνται στην πλατφόρμα του μαθήματος
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
περιοδικά:
British Journal of Clinical Psychology Clinical
Psychology Review Psychological Science
Annual Review of Clinical Psychology
Journal of Abnormal Psychology
Journal of Clinical Psychology
Clinical Psychologist
Journal of Community Psychology Ψυχολογία (www.elpse.gr)
Ψυχιατρική (www.psych.gr)

© 2020 psy.uowm.gr