ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

5ο εξάμηνο

Διδάσκουσα - ων Φλωρά Αικατερίνη
Κωδικός Μαθήματος Ψ-Υ018
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 5
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 5
Τύπος μαθήματος ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες της ψυχοπαθολογίας
2. Να κατανοήσουν σε βάθος τα βασικά κλινικά χαρακτηριστικά της κάθε ψυχικής πάθησης (κλινική εικόνα, διαγνωστικά κριτήρια, αιτιολογία και θεραπεία)
3. Να είναι ικανοί να επιλύσουν διαφοροδιαγνωστικά προβλήματα μετά από ενδελεχή λήψη ιστορικού
4. Να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι στα βασικά ζητήματα ψυχοπαθολογίας

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
7. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

● Ψυχώσεις και ψυχωσικό φάσμα
● Διαταραχές Διάθεσης
● Αγχώδεις διαταραχές
● Διαταραχές προσωπικότητας
● Διαταραχές Χρήσης ουσιών
● Στοιχεία Κοινωνικής Ψυχιατρικής
● Στοιχεία Παιδοψυχιατρικής

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστήρια 13
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 20
Συγγραφή Εργασίας 20
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 5
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 43
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 140
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται*:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών/ εργαστηριακών ασκήσεων, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και εκτεταμένης απάντησης).

*Η συστηματική συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις και την τελική αξιολόγηση του/ της φοιτητή/-τριας.

Τελική Βαθμολογία:

Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμάται:

● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις γραπτές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις
εργαστηριακές ασκήσεις (30% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Bennett, P. (2010). Κλινική Ψυχολογία και Ψυχοπαθολογία. (Επιμ. Αναστασία Καλαντζή Αζίζι). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Kring, A. M., Davison, G. C., Neale, J. M., & Johnson, S. L. (2010) Ψυχοπαθολογία (επιμέλεια Ε. Αυδή & Π. Ρούσση). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
Parker, I, Γεωργάκα, Ε, Haroer, D. ΜcLaughilin, T & Stowell-Smith, M. (2007). Αποδομώντας την Ψυχοπαθολογία (μτφ-επιμ. Ευγενία Γεωργάκα). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
Γκοτζαμάνης, Κ. (επιμ) (2015). Διαγνωστικά κριτήρια από DSM-5. Αθήνα: ΛΙΤΣΑΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ.
Μάνος, Ν. (2008). ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ.Θεσσαλονίκη: UNIVERSITY STUDIO PRESS.

Σημειώσεις και επιστημονικά άρθρα που θα δίνονται στο μάθημα
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Journal of Abnormal
Psychology Journal of Adult
Psychopathology Journal of Psychopathology
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment
Journal of Clinical Psychology
Clinical Psychologist

Journal of Community Psychology
Journal of Critical Psychology
Ψυχολογία (www.elpse.gr)
Ψυχιατρική (www.psych.gr)

© 2020 psy.uowm.gr