ΒΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΟΥ

4ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΥΕ205
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να κατανοούν ζητήματα που σχετίζονται με την βιοψυχολογία του άγχους και την ψυχοφαρμακολογία των διαταραχών του άγχους,
2. Να γνωρίζουν ζητήματα που αφορούν στην έρευνα του εγκεφάλου και στην εξέλιξη της βιολογικής ψυχιατρικής,
3. Να κατανοούν τις βιολογικές αλλαγές που οδηγούν σε διαταραχές της σκέψης και των συναισθημάτων,
4. Να γνωρίζουν βασικές τεχνικές διαχείρισης άγχους και πιθανές παρεμβάσεις σε άτομα που πάσχουν από αγχώδεις διαταραχές.
5. Να συζητούν κριτικά σχετικά με τις αιτίες και την αντιμετώπιση των διαταραχών του άγχους.

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
5. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
6. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

● Νευροβιολογία και ψυχονευροενδοκρινολογία του συστήματος stress.
● Επιδράσεις του stress στο ανοσοποιητικό σύστημα και στην υγεία.
● Πρότυπα ζώων για τη μελέτη του άγχους, των διαταραχών του και τον έλεγχο ουσιών με αγχολυτικές ιδιότητες: Αξιοπιστία, εγκυρότητα, εφαρμογές.
● Λειτουργική νευροανατομία του άγχους και του φόβου.
● Λειτουργική νευροαπεικόνιση του άγχους και των διαταραχών του.
● Γενετική διαταραχών άγχους.
● Διαγενεακή μεταβίβαση τραυματικών γεγονότων και άγχους.
● Νευροχημεία του άγχους και του φόβου.
● Βιοψυχολογία της διαταραχής πανικού.
● Βιοψυχολογία της ψυχαναγκαστικής-καταναγκαστικής διαταραχής.
● Βιοψυχολογία της διαταραχής μετά από ψυχοτραυματικό stress.
● Stress: επιδράσεις στην πλαστικότητα του εγκεφάλου και στη νευρογένεση.
● Stress, κατάχρηση ουσιών, εθισμός.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 36
Συγγραφή Εργασίας 25
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 20
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η
έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτή εργασία.

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Βάρβογλη, Λ. (2007). Η νευροψυχολογία τους στρες στην καθημερινή ζωή. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
Παπαθεωδορόπουλος, Κ. (2019). Συγκίνηση και Στρες. Αθήνα: Εκδόσεις Νέον.
Lambert, K. G., & Kinsley, C.H. (Eds.). (2011). Clinical Neuroscience: Psychopathology and the brain. New York: Oxford University Press.

© 2020 psy.uowm.gr