ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ

6ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΥΕ309
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα Αναπτυξιακή Ψυχολογία ΙΙ: Εφηβεία έως ύστερη ενήλικη ζωή
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. να κατανοούν από αναπτυξιακή σκοπιά τις σύνθετες αλλαγές που λαμβάνουν χώρα κατά την διάρκεια της εφηβείας και της αναδυόμενης ενηλικίωσης,
2. να γνωρίζουν σε βάθος τις σύγχρονες θεωρίες και τα βασικά ερευνητικά ευρήματα για την περίοδο της εφηβείας και της αναδυόμενης ενηλικίωσης,
3. να συζητούν κριτικά σύγχρονα ψυχοκοινωνικά προβλήματα της εφηβείας και της αναδυόμενης ενηλικίωσης,
4. να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν παράγοντες επικινδυνότητας καθώς και υποστηρικτικούς παράγοντες για την ψυχική υγεία των εφήβων και των νέων ενηλίκων,
5. να αναλύουν τον ρόλο της οικογένειας, της παρέας, των εκπαιδευτικών πλαισίων, της εργασίας και της σύγχρονης κουλτούρας στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των εφήβων και των νέων ενηλίκων

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Λήψη αποφάσεων
3. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
4. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
5. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
6. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
7. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
8. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
9. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

Το μάθημα αυτό πραγματεύεται από αναπτυξιακή σκοπιά την περίοδο της εφηβείας και της αναδυόμενης ενηλικίωσης. Στα πλαίσια του μαθήματος παρουσιάζονται θεωρίες, ερευνητικά ευρήματα καθώς και σύγχρονα ζητήματα που επηρεάζουν την ανάπτυξη κατά την περίοδο της εφηβείας, αλλά και την μετάβαση από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή. Κατά την διάρκεια του εξαμήνου παρουσιάζονται οι βασικές βιολογικές, γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές αλλαγές της περιόδου και διερευνώνται ψυχοκοινωνικά προβλήματα της εφηβείας και της αναδυόμενης ενηλικίωσης, όπως η ταυτότητα και η αυτονομία, οι φιλικές και ερωτικές σχέσεις, η σεξουαλικότητα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οικειότητα και η ανάληψη νέων ρόλων. Επιπλέον, αναδεικνύονται τα πλαίσια μέσα στα οποία λαμβάνει χώρα η μετάβαση στην ενήλικη ζωή, όπως η οικογένεια, οι παρέες, τα εκπαιδευτικά πλαίσια, η εργασία και η pop culture.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 30
Συγγραφή Εργασίας 15
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 6
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 30
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων).

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Δεληγιάννη-Κουιμτζή, Β., & Σακκά, Δ. (2007). Από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή. Αθήνα: Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Attachment and Human Development
British Journal of Developmental
Psychology Cognitive Development
Current Directions in Psychological
Science Developmental Psychology
Developmental Review
Developmental
Science Emerging
Adulthood
European Journal of Developmental
Psychology Human Development
International Journal of Behavioral
Development Journal of Adolescence
Journal of Adolescent Research
Journal of Applied Developmental
Psychology Journal of Cognition and
Development Journal of Early Adolescence
Journal of Research on Adolescence
Journal of Youth and Adolescence

© 2020 psy.uowm.gr