Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
1. Να ερμηνεύουν ψυχολογικά ζητήματα με βάση τη γνωστική προσέγγιση,
2. Να κατανοούν τις βασικές αρχές και εφαρμογές της θεωρίας σχημάτων,
3. Να συζητούν κριτικά ζητήματα που σχετίζονται με την θεραπεία αποδοχής και δέσμευσης
4. Να κατανοούν και να κρίνουν ποια προσέγγιση μπορεί να είναι πιο κατάλληλη με βάση τη φύση του προβλήματος
Γενικές Ικανότητες
Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:
1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Λήψη αποφάσεων
3. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
4. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
5. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
6. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο μαθήματος
Στην 1η ενότητα θα γίνει μία εισαγωγή στο θεωρητικό πλαίσιο της γνωστικής ψυχοθεραπείας και τις βασικές τεχνικές. Στη συνέχεια θα συζητηθεί η αντιμετώπιση δύσκολων πελατών και οι περιορισμοί της γνωστικής ψυχοθεραπείας.
Η 2η ενότητα θα εστιαστεί στην παρουσίαση της θεραπείας σχημάτων και πώς αυτή καλύπτει τις αδυναμίες της γνωστικής θεραπείας για συγκεκριμένα προβλήματα.
Στην 3η ενότητα θα συζητηθεί η θεραπεία της αποδοχής και δέσμευσης.
Στην 4η ενότητα θα συζητηθεί η συμβολή της εστίασης της προσοχής στην εμπειρία στο παρόν σε όλες τις θεραπευτικές προσεγγίσεις.
Στην τελευταία ενότητα θα συζητηθούν ερευνητικά δεδομένα για αυτές τις προσεγγίσεις.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:
● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία |
36 |
Συγγραφή Εργασίας |
25 |
Προετοιμασία για τις Εξετάσεις |
20 |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
120 |
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων).
Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Beck, J. (1995). Εισαγωγή στη γνωστική θεραπεία. Εκδόσεις Πατάκη, 2000.
Hayes, S.C., Strosahl, K.D., & Wilson, K.G. (2012, 2nd Ed.). Acceptance and commitment therapy. NY: Guilford Press.
Νewman, C.F. (2013). Βασικά στοιχεία επάρκειας στη γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία.
Αθήνα: Gutenberg.
Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2007). Εισαγωγή στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία. Ελληνικά Γράμματα.
Χαλιμούρδας, Θ. & Φατούρου Χαρίτου, Μ. (2014). Νέες τάσεις στην Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.