ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ: Εφηβεία έως ύστερη ενήλικη ζωή

4ο εξάμηνο

Διδάσκουσα - ων Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά
Κωδικός Μαθήματος Ψ-Υ015
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 4
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 5
Τύπος μαθήματος ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
1. να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τις σωματικές, γνωστικές, και κοινωνικο-συναισθηματικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα κατά την διάρκεια της εφηβείας και καθόλη την διάρκεια της ενήλικης ζωής
2. να αναλύουν τους βιολογικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν την γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη κατά την διάρκεια της ζωής
3. να αξιολογούν την επίδραση γνωστικών και συναισθηματικών παραγόντων σε διαφορετικούς τομείς, όπως οι σχέσεις, η επιλογή επαγγέλματος, η ποιότητα ζωής κατά την διάρκεια της ζωής κ.ά.
4. να εφαρμόζουν θεωρίες και αρχές της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας για να κατανοήσουν σε βάθος και να περιγράψουν τις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται κανείς αντιμέτωπος κατά την διάρκεια της ζωής, καθώς και στην πορεία προς τον θάνατο.
5. να αναλύουν κριτικά σύγχρονα ερευνητικά ευρήματα, επιστημονικές συζητήσεις και ζητήματα δεοντολογίας που απασχολούν τον κλάδο της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
6. να κατανοούν σε βάθος την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ανάπτυξης και τις επιπτώσεις σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
6. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
7. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
8. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

Μέσα από την αναλυτική περιγραφή της αναπτυξιακής πορείας του ανθρώπου από την εφηβεία ως την ύστερη ενήλικη ζωή και τον θάνατο, στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της Δια Βίου Ανάπτυξης˙ θεωρίες που άσκησαν την μεγαλύτερη επίδραση, σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και ερευνητικά ευρήματα. Με αναφορά στις βιολογικές αλλαγές που συντελούνται σε κάθε ηλικία, κατά την διάρκεια του μαθήματος συζητούνται οι αλλαγές που συντελούνται από την εφηβεία ως την ύστερη ενήλικη ζωή, σε γνωστικό,
συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο, καθώς και σε επίπεδο προσωπικότητας. Τέλος συζητούνται ζητήματα που αφορούν στην πορεία του ανθρώπου προς τον θάνατο.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστήρια 13
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 15
Συγγραφή Εργασίας 20
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 5
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 43
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 135
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται*:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών/ εργαστηριακών ασκήσεων, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και εκτεταμένης απάντησης).

*Η συστηματική συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις και την τελική αξιολόγηση του/ της φοιτητή/-τριας.
Τελική Βαθμολογία:

Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμάται:

● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις γραπτές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις εργαστηριακές ασκήσεις (30% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Προτεινόμενα συγγράμματα
Berk, L. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Η προσέγγιση της διά βίου ανάπτυξης. Αθήνα: Κριτική
Dunn W. & Craig G. (2021). Κατανοώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση
Feldman, R. S. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Δια βίου προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Attachment and Human Development
British Journal of Developmental Psychology Cognitive Development
Current Directions in Psychological Science Death Studies
Developmental Psychology Developmental Review Developmental Science Emerging Adulthood
European Journal of Developmental Psychology Human Development
International Journal of Aging and Human Development International Journal of Behavioral Development
Journal of Adolescence
Journal of Adolescent Research Journal of Adult Development
Journal of Applied Developmental Psychology Journal of Cognition and Development
Journal of Early Adolescence
Journal of Research on Adolescence Journal of Youth and Adolescence Psychology and Aging
Research in Human Development Social Development
The Journals of Gerontology®

© 2020 psy.uowm.gr