ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

8ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΕΕ602
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να κατανοούν ζητήματα που σχετίζονται με το βιολογικό υπόβαθρο και τις εγκεφαλικές περιοχές που συνδέονται με τη λειτουργία των συναισθημάτων.
2. Να κατανοούν και να συζητούν ζητήματα και προκλήσεις που αφορούν τη βιοψυχολογική και νευροψυχολογική έρευνα των συναισθημάτων.
3. Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τη διαταραχή στην αντίληψη και έκφραση των συναισθημάτων ως αποτέλεσμα εγκεφαλικής δυσλειτουργίας.
4. Να γνωρίζουν και να χρησιμοποιούν βασικές τεχνικές και μεθόδους αξιολόγησης των συναισθημάτων.

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Λήψη αποφάσεων
7. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
8. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι η σε βάθος διερεύνηση και η ερμηνεία των σύγχρονων θεωριών και ερευνητικών ευρημάτων για τα συναισθήματα, από τη σκοπιά των πεδίων της βιοψυχολογίας και της νευροψυχολογίας. Το συγκεκριμένο μάθημα αποσκοπεί στην κατανόηση των εγκεφαλικών μηχανισμών που είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία των συναισθημάτων και στην ανάλυση της επίδρασης της συναισθηματικής λειτουργίας/δυσλειτουργίας στην αντίληψη, στην προσοχή, στη μνήμη και στην κοινωνική νόηση. Επίσης, περιγράφονται οι κυριότερες ψυχιατρικές, νευρολογικές και νευροαναπτυξιακές διαταραχές στις οποίες παρατηρείται διαταραχή στην αντίληψη και στην έκφραση των συναισθημάτων, οι μέθοδοι και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των συναισθημάτων και οι τεχνικές που εφαρμόζονται σε επίπεδο παρέμβασης.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 30
Συγγραφή Εργασίας 15
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 6
Προετοιμασία για τις Εξετάσεις 30
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων).


Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Γιωτάκος, Ο. (2018). Συναισθηματικός Εγκέφαλος. Αθήνα: Εκδόσεις Πααρισίανου
Παπαθεοδωρόπουλος, Κ. (2019). Συγκίνηση και Στρες. Αθήνα: Εκδόσεις Νέον
Goleman, D. (2011). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Oatley, K., & Jenkins, J. M. (2004). Συγκίνηση. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Pinel, J.P. (2011). Βιοψυχολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Ίων.
Power, M., & Dalgleish, T. (2020). Γνωστικές διεργασίες και συγκινήσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Archives of Clinical Neuropsychology
Journal of Neuropsychology
Neuropsychologia
Neuropsychology
Journal of the International Neuropsychological Society
Neuropsychology Adult
Cognitive, Affective and Behavioral Neuroscience
Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology Frontiers in Behavioral Neuroscience
Dementia
Dementia and Geriatric Cognitive Disorders Schizophrenia Research
Journal of Affective Disorders
Research in Autism Spectrum Disorders
Autism
Autism Research
Journal of Autism and Developmental Disorders

© 2020 psy.uowm.gr