ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

4ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΥΕ403
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
1. Να κατανοούν την ποικιλία θεωρητικών προσεγγίσεων στην κοινωνική ψυχολογία,
2. Να συνδέουν τις θεωρίες με διαφορετικές μεθόδους έρευνας
3. Να συζητούν κριτικά και να παρουσιάζουν δημοσιευμένες κοινωνιοψυχολογικές έρευνες
4. Να περιγράφουν και να συζητούν σύγχρονα ζητήματα της Κοινωνικής Ψυχολογίας

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:
1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
7. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

•Εξοικείωση με τα πεδία και τις μεθόδους έρευνας στην Κοινωνική Ψυχολογία, καθώς και με τα επίπεδα ανάλυσης των κοινωνικο-ψυχολογικών φαινομένων •Κατανόηση των διαδικασιών που ενέχονται στη δημιουργία ομάδων •Κατανόηση των βασικών διεργασιών κοινωνικής επιρροής και διομαδικών σχέσεων •Εξοικείωση με τη μελέτη επιστημονικών κειμένων κοινωνικής ψυχολογίας •Κατανόηση της σχέσης ανάμεσα στις θεωρίες και τις ερευνητικές προσεγγίσεις και εξοικείωση με ερευνητικές μεθόδους.

Παράλληλα οι φοιτητές/τριες: α) μελετούν σημαντικά κείμενα της κοινωνικής ψυχολογίας, τα οποία παρουσιάζουν και συζητούν και β) έρχονται σε επαφή με ερευνητικές μεθόδους στη διάρκεια ασκήσεων.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 20
Συγγραφή Εργασίας 13
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 6
Μελέτη και ανάλυση περιπτώσεων 12
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 20
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 110
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και
εκτεταμένης απάντησης).


Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Bohner, G., & Dickel, N. (2011), Attitudes and Attitude Change, Annual Review of Psychology, Vol. 62, pp. 391-417.

Koenig, A. M., Eagly, A. H., Mitchell, A. A., & Ristikari, T. (2011). Are Leader Stereotypes Masculine? A Meta-Analysis Of Three Research Paradigms, Psychological Bulletin, Vol. 137, No. 4, pp. 616.

Κορδούτης, Π.Σ. & Παυλόπουλος, Β.Γ. (2011). Πεδία Έρευνας στην Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Διάδραση

Παπαστάμου, Στ., Προδρομίτης, Γ. & Παυλόπουλος, Β. (επιστ. επιμ.) (2010). Κοινωνική Νόηση, Σκέψη και Συμπεριφορά. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο

Χρυσοχόου, Ξ. & Ιατρίδης, Τ. (επιμ.). (2013). Όψεις της Ηγεμονίας στις φιλελεύθερες κοινωνίες. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο

Ψημίτης, Μ. (2017). Κοινωνικά Κινήματα στην Καθημερινή Ζωή. Θεσσαλονίκη: Τζιόλα

Strurmer, S. & Snyder, M. (2018). Η ψυχολογία της φιλοκοινωνικής συμπεριφοράς. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο

Wood, W., & Hayes, T. (2012), Social Influence on Consumer Decisions: Motives, Modes, And Consequences, Journal of Consumer Psychology, Vol. 22, No. 3, pp. 324-328.

© 2020 psy.uowm.gr