ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

6ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΥΕ509
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να αναγνωρίζουν βασικές αρχές της θεωρίας συστημάτων και της θεωρίας για την επικοινωνία,
2. Να κατανοούν κριτικά την οικογενεία ως ένα σύστημα στο οποίο μπορεί να εκδηλωθεί η ψυχοπαθολογία,
3. Να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές μοντέλων οικογενειακής θεραπείας,
4. Να συζητούν μελέτες περίπτωσης υπό το πρίσμα της οικογενειακής θεραπείας.

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
5. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
6. Ηθική κρίση
7. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
8. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Περιεχόμενο μαθήματος

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
● Η οικογένεια ως ζωντανό-εξελισσόμενο σύστημα.
● Βασικές αρχές της θεωρίας συστημάτων και της θεωρίας για την επικοινωνία.
● Ο κύκλος της ζωής της οικογένειας - Γενεόγραμμα.
● Η οικογενεία ως σύστημα και η εκδήλωσεί ψυχοπαθολογία σε κάποιο από τα μέλη της.
● Βασικές αρχές μοντέλων οικογενειακής θεραπείας.
● Σύγχρονες προσεγγίσεις της οικογένειας ως συστήματος ιδεών.
● Σύγχρονες εξελίξεις των μοντέλων οικογενειακής θεραπείας.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

• Κατά την διδασκαλία
• Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
• Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστήρια 13
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 10
Συγγραφή Εργασίας 20
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 5
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 33
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η
έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων).

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην
πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Μinuchin, S. (2000). Oικογένειες και οικογενειακή θεραπεία (επιστ. επιμ. Φ. Αναγνωστόπουλος). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο
Wilke, H. (1997). Eισαγωγή στη συστημική θεωρία. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική

Επιστημονικά άρθρα τα οποία αναρτώνται στην πλατφόρμα του μαθήματος.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Journal of Systemic Therapies
International Journal of Systemic
Therapy Journal of Family Therapy
Μετάλογος

© 2020 psy.uowm.gr