Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
1. Να κατανοήσουν τον τομέα της κλινικής ψυχολογίας
2. Να κατανοήσουν την ιστορική εξέλιξη της κλινικής ψυχολογίας και πώς διαμορφώθηκε μέσα στον 20ο αιώνα
3. Να μπορούν να αναγνωρίσουν τις διαφορές του κλάδου της κλινικής με άλλους εφαρμοσμένους κλάδους της ψυχολογίας
4. Να κατανοήσουν τα διάφορα θεωρητικά μοντέλα της κλινικής ψυχολογίας
5. Να κατανοήσουν τι εμπερικλείει η εκπαίδευση των κλινικών ψυχολόγων
6. Να κατανοήσουν πώς γίνεται η αξιολόγηση των νοητικών ικανοτήτων, της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας
7. Να μπορούν να κατανοήσουν τη διαδικασία μιας κλινικής συνέντευξης
Γενικές Ικανότητες
Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:
1. αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
5. προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο μαθήματος
● Ορισμός και Ιστορική Εξέλιξη της Κλινικής Ψυχολογίας
● Θεωρητικά Μοντέλα στην Κλινική Ψυχολογία
● Εκπαίδευση των Κλινικών Ψυχολόγων
● Αξιολόγηση Νοητικών Ικανοτήτων
● Αξιολόγηση Συμπεριφοράς
● Αξιολόγηση Προσωπικότητας
● Η Συνέντευξη
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:
● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Εργαστήρια |
13 |
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία |
10 |
Συγγραφή Εργασίας |
20 |
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας |
10 |
Προετοιμασία για τις εξετάσεις |
33 |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
125 |
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται*:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών/ εργαστηριακών ασκήσεων, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε
εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και
εκτεταμένης απάντησης).
*Η συστηματική συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις και την τελική αξιολόγηση του/ της φοιτητή/-τριας.
Τελική Βαθμολογία:
Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμάται:
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις γραπτές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις
εργαστηριακές ασκήσεις (70% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.
Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Υποχρεωτική Βιβλιογραφία
Bennett, P. (2010). Κλινική Ψυχολογία και Ψυχοπαθολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Heiden L. Α., & Hersen, M. (2011). Εισαγωγή στην Κλινική Ψυχολογία (Επιστημονική επιμέλεια: Α. Καλαντζή Αζίζι – Φ. Αναγνωστόπουλος). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Προαιρετική Βιβλιογραφία
Κουνενού. Κ. Τσαμπαρλή, Α. (επιμ) (2013). Θέματα κοινοτικής κλινικής ψυχολογίας. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Επιστημονικά άρθρα τα οποία αναρτώνται στην πλατφόρμα του μαθήματος
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
British Journal of Clinical Psychology
Clinical Psychology Review
Psychological Science
Annual Review of Clinical Psychology
Journal of Abnormal Psychology
Journal of Clinical Psychology Clinical
Psychologist
Journal of Community Psychology
Ψυχολογία (www.elpse.gr)
Ψυχιατρική (www.psych.gr)