ΨΥΧΟΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ

7ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΕΕ605
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
1. Να γνωρίζουν τις βασικές έννοιες της ψυχοφαρμακολογίας,
2. Να κατανοούν τους μηχανισμούς δράσης των κύριων κατηγοριών ψυχοτρόπων φαρμάκων,
3. Να γνωρίζουν τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται στις κύριες κατηγορίες ψυχικών διαταραχών,
4. Να κατανοούν τις επιδράσεις των ψυχοτρόπων ουσιών στον οργανισμό.

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:
1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους/τις φοιτητές/τριες με τις βασικές έννοιες και αρχές της ψυχοφαρμακολογίας. Μέσα στα πλαίσια του μαθήματος αναλύονται οι μηχανισμοί δράσης των κύριων κατηγοριών ψυχοτρόπων φαρμάκων και ουσιών. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι κατηγορίες φαρμακευτικών σκευασμάτων και οι φαρμακευτικές αγωγές που χρησιμοποιούνται σήμερα για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων των διαταραχών του άγχους, των διαταραχών της διάθεσης, της σχιζοφρένειας και άλλων ψυχικών διαταραχών.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:
● Κατά την διδασκαλία
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 36
Συγγραφή Εργασίας 25
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 20
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων).

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Advokat, C. D., Julien, R. M. & Comaty, J. E. (2020). Juliens Ψυχοφαρμακολογία - Ένας πλήρης οδηγός για τις δράσεις, τις χρήσεις και τις ανεπιθύμητες ενέργειες των ψυχοτρόπων φαρμάκων. Αθήνα: Εκδόσεις Broken Hill Publishers LTD.

Julien, R. M. (2003). Βασικές αρχές ψυχοφαρμακολογίας. Αθήνα: Εκδόσεις Πασχαλίδης. Sinacola, S.R. & Peters – Strickland, T. (2008). Βασική Ψυχοφαρμακολογία. Πάτρα: Εκδόσεις Gotsis.

© 2020 psy.uowm.gr