ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ: Δια βίου Ανάπτυξη

6ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΥΕ310
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα Αναπτυξιακή Ψυχολογία ΙΙ: Εφηβεία έως ύστερη ενήλικη ζωή
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να κατανοούν τις βασικές θεωρίες δια βίου ανάπτυξης και την διαδικασία του γήρατος ως αναπτυξιακή διαδικασία
2. Να αναθεωρήσουν στερεότυπα που έχουν για την Τρίτη ηλικία και να αναγνωρίζουν φυσιολογικές και παθολογικές διαδικασίες
3. Να συζητούν κριτικά τις πιθανές συνέπειες της κοινωνικής πολιτικής, των νόμων και της θεώρησης της κοινωνίας για την Τρίτη ηλικία στην ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων ατόμων
4. Να σκέφτονται κριτικά και να προτείνουν παρεμβάσεις για ψυχοκοινωνικά προβλήματα που σχετίζονται με την Τρίτη ηλικία

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Λήψη αποφάσεων
3. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
4. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
5. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
6. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
7. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
8. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
9. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

Το μάθημα αυτό διαπραγματεύεται την διαδικασία του γήρατος από ψυχολογική σκοπιά. Παρουσιάζοντας ερευνητικά ευρήματα από την αναπτυξιακή και την γνωστική ψυχολογία, τις νευροεπιστήμες, αλλά και την ψυχολογία των διαπροσωπικών σχέσεων, στόχος του μαθήματος είναι η πολύπλευρη κατανόηση της Τρίτης ηλικίας. Στα πλαίσια του μαθήματος συζητούνται βασικές θεωρίες δια βίου ανάπτυξης και διερευνάται η επίδραση των σωματικών και γνωστικών ικανοτήτων, των σημαντικών γεγονότων ζωής και της στάσης της κοινωνίας στην ψυχολογία των ηλικιωμένων. Επιπλέον, μέσα από την παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων και μέσα από μελέτες περίπτωσης συζητούνται με κριτική διάθεση τα στερεότυπα που συχνά συνοδεύουν τους ηλικιωμένους. Η διερεύνηση ζητημάτων όπως η γνωστική λειτουργικότητα, οι κοινωνικές σχέσεις, η μοναξιά, η συνταξιοδότηση, η απώλεια και ο θάνατος μας επιτρέπει να κατανοήσουμε σε βάθος τα ψυχοκοινωνικά ζητήματα της Τρίτης ηλικίας στον 21ο αιώνα.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 30
Συγγραφή Εργασίας 15
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 6
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 30
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η
έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων).

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

© 2020 psy.uowm.gr