ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

4ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-ΕΕ604
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
1. Να γνωρίζουν τις βασικές έννοιες του κλάδου της Αθλητικής Ψυχολογίας,
2. Να κατανοούν τον ρόλο των Αθλητικών Ψυχολόγων στην προετοιμασία των αθλητών αλλά και τα όρια των δυνατοτήτων τους, Να γνωρίζουν τις διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις της Αθλητικής Ψυχολογίας,
3. να γνωρίζουν και να είναι σε θέση να εφαρμόσουν τεχνικές εμψύχωσης κατάλληλες για τον χώρο του αθλητισμού.

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους/τις φοιτητές/τριες με τον χώρο της Αθλητικής Ψυχολογίας. Στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται γνωριμία των φοιτητών/τριώνμε τον χώρο της Αθλητικής Ψυχολογίας και της εφαρμογές της. Συζητούνται ψυχολογικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην ενασχόληση με τον αθλητισμό, αλλά και την εγκατάλειψη του αθλητισμού. Στη συνέχεια, συζητούνται οι στάσεις προς τον αθλητισμό και περιγράφονται τα δυναμικά που αναπτύσσονται στις αθλητικές ομάδες. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των εμπλεκόμενων στις αθλητικές δραστηριότητες και περιγράφονται οι επιδράσεις των σχέσεων αυτών. Τέλος, συζητείται ο ρόλος των συναισθημάτων και παρουσιάζονται τεχνικές διαχείρισης τους στα πλαίσια του αθλητισμού.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 36
Συγγραφή Εργασίας 25
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 20
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 120
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται:
1. στη διάρκεια των μαθημάτων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών, η ημερομηνία παράδοσης, η
έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις (σύντομων ή εκτεταμένων απαντήσεων).


Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Δογάνης, Γ. (2016) Αθλητική Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: ΑΦΟΙ Κυριακίδη.
Cox, R. (2018). Αθλητική ψυχολογία έννοιες και εφαρμογές. Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιάνου
Weinberg, R. & Gould, D. (2018).Ψυχολογία του Αθλητισμού και της Άσκησης - Θεμελιώδεις αρχές. Αθήνα: Broken Hill Publishers LTD.

© 2020 psy.uowm.gr