ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

6ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-Υ020
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 5
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 5
Τύπος μαθήματος ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να κατανοούν το πεδίο της εργασιακής ψυχολογίας και τη δουλεία ενός εργασιακού ψυχολόγου.
2. Να κατανοούν το πώς η ψυχολογική θεωρία μπορεί να εφαρμοστεί στο χώρο
εργασίας προάγοντας την ευημερία των εργαζομένων και την αποτελεσματικότητα του οργανισμού.
3. Να συζητούν γύρω από οργανωσιακούς παράγοντες που διαμεσολαβούν τη σχέση των χαρακτηριστικών, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του ατόμου με τις επιδόσεις του στην εργασία.
4. Να αξιολογούν οργανωσιακούς παράγοντες που διαμεσολαβούν τη σχέση των χαρακτηριστικών, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του ατόμου με τις επιδόσεις του στην εργασία.
5. Να εμπλέκονται σε κριτικό διάλογο για την ανάγκη συστηματικής ανάλυσης της συμπεριφοράς στους οργανισμούς.
6. Να επιδεικνύουν κριτική σκέψη γύρω από τη συνθετότητα του καθημερινού εργασιακού βίου και από τις δυσκολίες που προκύπτουν κατά τη χρήση ψυχολογικών θεωριών στο χώρο εργασίας.

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
7. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

● Εργασιακά κίνητρα
● Ηγεσία
● Εργασιακό στρες
● Οργανωσιακή μάθηση και κατάρτιση στο χώρο εργασίας
● Ανάλυση εργασίας και σχεδιασμός επιλογής προσωπικού
● Αξιολόγηση απόδοσης
● Ομάδες εργασίας
● Οργανωσιακή αλλαγή και ανάπτυξη

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστήρια 13
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 20
Συγγραφή Εργασίας 20
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 5
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 43
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 140
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται*:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών/ εργαστηριακών ασκήσεων, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και εκτεταμένης απάντησης).

*Η συστηματική συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις και την τελική αξιολόγηση του/ της φοιτητή/-τριας.

Τελική Βαθμολογία:

Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμάται:
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις γραπτέςεξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις εργαστηριακές ασκήσεις (30% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Arnold, J. & Randall, R. (2020). Ψυχολογία της Εργασίας και Οργανωσιακή Συμπεριφορά. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία & Συμπεριφορά. Αθήνα: Εκδόσεις Rosili.

Σημειώσεις και επιστημονικά άρθρα που θα δίνονται στο μάθημα
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Journal of Organizational Psychology
Journal of Occupational and Organizational Psychology
Organizational Psychology Review
European Journal of Work and Organizational Psychology
Annual Review of Organizational Psychology and Organizational
Behavior Industrial and Organizational Psychology
Ψυχολογία (www.elpse.gr)

© 2020 psy.uowm.gr