ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ – Προετοιμασία Πρακτικής Άσκησης

2ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-Υ011
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 5
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 5
Τύπος μαθήματος ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να κατανοούν τον τομέα της ψυχομετρίας και της ψυχολογικής εκτίμησης
2. Να κατανοούν την ιστορική εξέλιξη της ψυχολογικής εκτίμησης και πώς διαμορφώθηκε μέσα στον 20ο αιώνα
3. Να αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη ψυχολογικής εκτίμησης ως αναπόσπαστο μέρος των εφαρμοσμένων κλάδων της ψυχολογίας
4. Να κατανοούν την αξιολόγηση των νοητικών ικανοτήτων, της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας
5. Να κατανοούν την έννοια και τη διαδικασία της κλινικής συνέντευξης.
6. Να κατανοούν τα βασικά ψυχοδιαγνωστικά μέσα

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
5. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

● Ορισμός και Ιστορική Εξέλιξη της Ψυχολογικής Εκτίμησης
● Βασικά Θέματα Ψυχομετρίας
● Αξιολόγηση Νοητικών Ικανοτήτων
● Αξιολόγηση Προσωπικότητας
● Προβολικές Τεχνικές
● Αξιολόγηση Συμπεριφοράς
● Η Συνέντευξη
● Σύγχρονες Εξελίξεις στον Τομέα της Ψυχολογικής Αξιολόγησης

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστήρια 13
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 20
Συγγραφή Εργασίας 24
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 6
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 33
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 135
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται*:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών/ εργαστηριακών ασκήσεων, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και
εκτεταμένης απάντησης).

*Η συστηματική συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις και την τελική αξιολόγηση του/ της φοιτητή/-τριας.

Τελική Βαθμολογία:

Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμάται:

● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις γραπτές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις εργαστηριακές ασκήσεις (30% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Υποχρεωτική Βιβλιογραφία

Γαλανάκης, Μ. Πεζηρκανίδης, Χ. & Σταλίκας, Α. (επιμ) (2017). Βασικά Θέματα Ψυχομετρίας.
Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.
Μέλλον, Ρ. (2010). Κλινική Ψυχομετρία. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

Προαιρετική Βιβλιογραφία

Cohen, R. J. & Swerdlik, M. E. (2013). Psychological Testing and Assessment: An Introduction to Tests and Measurement (Eighth Edition). New York: McGraw-Hill.
Goleman, D. (2011). Η συναισθηµατική νοηµοσύνη. Γιατί το «Ε.Q.» είναι πιο σηµαντικό Από το «I.Q.»; (Επιµέλεια ελληνικής µετάφρασης Ι. Νέστορος & Χ. Ξενάκη, 1997). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Gregory, R. J. (2011). Psychological testing: History, principles, and applications (6th Edition). Boston, MA: Pearson Education
Σταλίκας, Α. Τριλίβα, Σ. Ρούσση, Π. (2012). Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα. Μια συλλογή και παρουσίαση των ερωτηματολογίων, δοκιμασιών και καταλόγων καταγραφής χαρακτηριστικών στον ελληνικό χώρο. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

Επιστημονικά άρθρα τα οποία αναρτώνται στην πλατφόρμα του μαθήματος

Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Psychological Assessment
European Journal of Psychological Assessment
Evidence-based Psychological Assessment
Applied Psychological Measurement
Behavior Research Methods
British Journal of Clinical Psychology
Psychological Science
Ψυχολογία (www.elpse.gr)

© 2020 psy.uowm.gr