ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

6ο εξάμηνο

Κωδικός Μαθήματος Ψ-Υ019
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 5
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 5
Τύπος μαθήματος ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
Προαπαιτούμενα μαθήματα ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus ΝΑΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) https://eclass.uowm.gr/modules/auth/courses.php?fc=53

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

1. Να κατανοήσουν τον τομέα της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, την εξέλιξη του τα τελευταία χρόνια και πού κατευθύνεται στο μέλλον.
2. Να κατανοήσουν πλήρως τα διαφορετικά είδη και πλαίσια της συμβουλευτικής διαδικασίας και να εξοικειωθούν πλήρως με αυτά.
3. Να μπορούν να συγκρίνουν επαρκώς όλες τις θεωρίες μεταξύ τους
4. Να κατανοήσουν τους παράγοντες της βοηθητικής σχέσης και τους εμπλεκόμενους σε μια συμβουλευτική διαδικασία (συμβουλευόμενος, σύμβουλος, επόπτης, κλπ)
5. Να κατανοήσουν τα στάδια της συμβουλευτικής διαδικασίας και να μπορούν να υποστηρίξουν την αποτελεσματικότητα της συμβουλευτικής διαδικασίας
6. Να είναι γνώστες και γνώστριες του κώδικα δεοντολογίας του επαγγέλματος του ψυχολόγου
7. Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν ενδεικτικά τις ειδικές δεξιότητες
συμβουλευτικής που πρέπει να διέπουν τον/την θεραπευτή/θεραπεύτρια

Γενικές Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:

1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Αυτόνομη και ομαδική εργασία
3. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
4. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
5. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
6. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
7. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

● Ορισμός και Ιστορική Εξέλιξη της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
● Ατομική και Ομαδική Συμβουλευτική
● Είδη Συμβουλευτικής Βοήθειας
● Θεωρητικές Έννοιες και Προσεγγίσεις
● Ψυχαναλυτικές και Ψυχοδυναμικές Θεωρίες
● Ανθρωπιστικές και Υπαρξιακές Θεωρίες
● Γνωστικές και Συμπεριφοριστικές Θεωρίες
● Σύγκριση Συμβουλευτικών Θεωριών
● Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Ψυχολογίας
● Παράγοντες της βοηθητικής σχέσης
● Εμπλεκόμενοι σε μια συμβουλευτική διαδικασία
● Στάδια συμβουλευτικής διαδικασίας
● Αποτελεσματικότητα συμβουλευτικής διαδικασίας
● Κώδικας δεοντολογίας
● Ειδικές δεξιότητες συμβουλευτικής

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι - Αξιολόγηση

Τρόπος παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.:

● Κατά την διδασκαλία
● Κατά την διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων
● Στην επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες
Οργάνωση διδασκαλίας
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστήρια 13
Μελέτη και Αναλυτική Βιβλιογραφία 20
Συγγραφή Εργασίας 20
Προετοιμασία Παρουσίασης της Εργασίας 5
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 43
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 140
Αξιολόγηση φοιτητών
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται*:

1. στη διάρκεια των μαθημάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων
2. στην συγγραφή και παρουσίαση εργασιών/ ασκήσεων (ατομικών ή ομαδικών). Τα θέματα των εργασιών/ εργαστηριακών ασκήσεων, η ημερομηνία παράδοσης, η έκταση της κάθε εργασίας και τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.
3. στο τέλος των μαθημάτων με γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις σύντομης και εκτεταμένης απάντησης).

*Η συστηματική συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις και την τελική αξιολόγηση του/ της φοιτητή/-τριας.

Τελική Βαθμολογία:

Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμάται:
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις γραπτές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
● η επίδοση των φοιτητών/τριών στις εργαστηριακές ασκήσεις (30% του τελικού βαθμού), εφόσον ο βαθμός της τελικής
εξέτασης είναι τουλάχιστον 5.


Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται από την αρχή του εξαμήνου προφορικά από τον/ την διδάσκοντα/ -ουσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα e-class ως μέρος των οδηγιών του μαθήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Αθανασιάδου, Χ. (2020). Συμβουλευτική Ψυχολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
Κουγιουμτζλής, Γ. (2019). Ψυχολογία και Συμβουλευτική. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
Μαλικιώση-Λοΐζου, Μ. (2018). Συμβουλευτική Ψυχολογία. Αθήνα: Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ.

Σημειώσεις και επιστημονικά άρθρα που θα δίνονται στο μάθημα
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Journal of Counseling
Psychology Counseling
Psychology Quarterly
The Counseling Psychologist
The European Journal of Counseling Psychology
International Journal of Psychology and Counseling
Counseling Psychology and
Psychotherapy
Journal of Multicultural Counseling and Development
Journal of Consulting and Clinical
Psychology
Ψυχολογία (www.elpse.gr)

© 2020 psy.uowm.gr